2015. február 9., hétfő

380. mese


MESE A LEGÉNYRŐL, AKI NEM TUDOTT HELYESEN ENNI (Szavak száma: 305)

Egy legény nem tudott helyesen enni. Nem tudta, hogy melyik ételt hogyan is kell el­fo­gyasz­tania. Már háztűznézőbe készül, amikor az anyja mondja neki: - Hogyan fogsz ott enni? Hiszen te egyáltalán nem tudsz enni!
Mégis elment. Fogadták is a lányos házban, tojást tettek eléje az asztalra, de a fiú nem tudta, hogy hogyan lehet azt megenni, ezért inkább nem evett semmit. Mondta is a lány:
- Furcsa egy legény ez, semmit sem eszik.
Hazamegy. Kérdi az anyja:
- No, hogy volt? Mit adtak enni?
- Tojást, de nem tudtam, hogy hogyan kell enni, ezért semmit sem ettem.
- No, gyermekem - mondja az anyja - a tojást az asztalhoz kellett volna verni, majd meg­hámozni és darabokra vágni, és úgy megenni.
- Jól van - mondja a fiú. - Máskor ezt fogom tenni.
Megint elment háztűznézőbe. Most főtt borsóval kínálták. A fiú fogta a borsót, az asztalhoz verte, meghámozta, négy darabra vágta és ette. Nézi, csak nézi a lány, ez a fiú olyan furcsán eszik.
Hazamegy. Kérdi az anyja:
- No, hogy volt? Mit adtak? Tudtál enni?
- Tudtam. Főtt borsót adtak. Hát én fogtam a borsót, az asztalhoz vertem, meghámoztam, darabokra vágtam és megettem.
- Jaj, fiacskám! A borsót nem úgy kell enni. A markodba kell venni, majd az egyik kezedből a másikba, a másikból az elsőbe, majd a szádba...
- Jól van - mondja a fiú. - Máskor ezt fogom tenni.
Megint elment háztűznézőbe. Most tejfeles túrót adtak. A fiú azonnal bele is nyúl az egyik kezével a tálba, kivesz egy kis túrót, majd az egyik kezéből a másikba, a másikból az elsőbe, majd végül a szájába teszi.
Nézte a lány, nézte, hogy a fiú hogyan eszik, majd kijelentette, hogy nem megy hozzá feleségül.
Az anyja meg ezután soha többé nem engedte el háztűznézőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése