2012. február 8., szerda

79. mese


A kis egér farkincája (Szavak száma: 272)
Egyszer az egeret
Macska rajta kapta,
Hogy a tejbe kóstolt, -
S farkát leharapta.
Könyörgött az egér
Bezzeg a macskának,
Hogy ne hagyja őtet
A világ csúfjának.
A macska nem hajtott
Egér kérésére,
Hanem a farkáért
Váltság-díjat kére.
Megy az istállóba,
Megyen a kis egér
S tejet a tehéntől
Nagy könyörögve kér.
“Tehén adjál tejet,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem
Kicsi farkinczámat.”
Tehén küldi őtet
Kaszáshoz a rétre.
“Kaszás, adjál füvet,
Viszem a tehénnek;
Tehén ád tejecskét,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem,
Kicsi farkinczámat.”
Kaszás küldi őtet
Kenyérért a pékhez.
“Pék, adjál kenyeret,
Viszem a kaszásnak:
Kaszás ád majd füvet,
Viszem a tehénnek;
Tehén ád tejecskét,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem,
Kicsi farkinczámat.”
Pék elküldi őtet
Lisztért a molnárhoz.
“Molnár, adjál lisztet,
Elviszem a péknek:
A pék ád kenyeret.
Viszem a kaszásnak;
Kaszás ád majd füvet,
Viszem a tehénnek;
Tehén ád tejecskét,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem,
Kicsi farkinczámat.”
Molnár küldi őtet
Hájért a disznóhoz.
“Disznó adjál hájat,
Viszem a molnárnak:
A molnár ád lisztet,
Elviszem a péknek;
A pék ád kenyeret,
Viszem a kaszásnak;
Kaszás ád majd füvet,
Viszem a tehénnek;
Tehén ád tejecskét,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem,
Kicsi farkinczámat.”
A disznó elküldte
Makkért a tölgyfához.
“Tölgyfa adjál makkot,
Viszem a disznónak;
A disznó ád hájat,
Viszem a molnárnak;
A molnár ád lisztet,
Elviszem a péknek;
A pék ád kenyeret,
Viszem a kaszásnak;
Kaszás ád majd füvet;
Viszem a tehénnek;
Tehén ád tejecskét,
Viszem a macskának,
Adja vissza nekem,
Kicsi farkinczámat,”
- Szomorúan zúg-búg
A tölgyfa fölötte,
Úgy rá esett egy makk,
Hogy agyon ütötte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése